Maleisië en Indonesië - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van marietharink - WaarBenJij.nu Maleisië en Indonesië - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van marietharink - WaarBenJij.nu

Maleisië en Indonesië

Door: marietharink

26 December 2010 | Indonesië, Batavia

Allemaal een leuke kerst gehad of nog aan het vieren?
Om met het vorige verslag verder te gaan: De Taman Negara was erg mooi, we konden er gewoon zelf zonder gids doorheen lopen dus dat ongeveer een dag gedaan. Ook hadden we daar nog een night safari gedaan, op het dag van een jeep 's avonds door de jungle, maar het stelde qua dieren niet zoveel voor. Het meest exotische dier dat we hebben gezien was een slapende slang.
Daarna zijn we verder gegaan naar Kuala Lumpur, Melakka en Singapore. Singapore vond ik een erg bijzondere stad met veel nieuwbouw en pretparken e.d. erg leuk om geweest te zijn.
Vanuit Singapore zijn we naar Jakarta (Indonesië)gevlogen. In Jakarta zijn de verschillen tussen arm en rijk erg groot en als je je als een beroemdheid wil voelen dan moet je ook echt daarheen gaan. Wij zaten op een plein en de een na de ander kwam op ons af om met ons op de foto te gaan, de eerste 3 waren nog grappig maar daarna waren we het wel een beetje zat. In Jakarta kwamen we een Indonesische man tegen die Nederlands sprak dus van hem kregen we een rondleiding door de sloppenwijken, best wel heftig om te zien. Na Jakarta zijn we doorgegaan naar Pandangeran, daar hebben we eerst een dag heerlijk aan het strand gelegen, waren we wel weer aan toe na al die steden, en gisteren hebben we een surfles gehad, was erg gaaf om te doen!
Alvast een een fijne jaarwisseling allemaal!

• 27 December 2010 - 12:12

Greetje!:

Hee Moppie, Leuk verhaaltje weer!!Lijk mij apart om het verschil zo goed te kunnen zien, mooie foto's weer!!!Morgen ben je JARIG!!!!Ik wens je alvast een super leuke dag toe en ik bel of sms je morgen!!!Mis jou;-)!!!!!
    Dikke knufkus voor jou!!

P.s leuke kerstdagen gevierd daar???Zal wel heel anders zijn dan hier in het koude kikkerlandje;)!
    XXX

• 27 December 2010 - 14:36

Gerie Glas:

Hai!
    Leuk allemaal, je maakt wel veel mee! Nog een fijne jaarwisseling!
    Liefs, Gerie
    PS: lees net dat je morgen jarig bent, Alvast gefeliciteerd!!

• 28 December 2010 - 11:15

Dennis P:

Erg leuk allemaal, nog van harte gefeliciteerd en een fijne jaarwisseling toegewenst.

• 28 December 2010 - 15:55

Ruth:

Gefeliciteerd met je verjaardag, voel je een beetje jarig.
    Maar wat leuk om al je avonturen te lezen. Gaaf dat je veel meemaakt.

geniet er lekker van en een goede jaarwisseling.

liefs