14-7-2014 - Reisverslag uit Quito, Ecuador van marietharink - WaarBenJij.nu 14-7-2014 - Reisverslag uit Quito, Ecuador van marietharink - WaarBenJij.nu

14-7-2014

Blijf op de hoogte en volg

15 Juli 2014 | Ecuador, Quito

De tijd hier in Quito zit er alweer bijna op. Aankomende woensdag vlieg ik naar Suriname. De afgelopen weken zijn ook erg snel gegaan.
De laatste week vrijwilligerswerk was nogal rommelig omdat het de laatste week voor de vakantie was hier, dus niet heel veel nuttigs meer kunnen doen. Daarna ben ik druk bezig geweest om mijn visa voor Ecuador te verlengen. Anders kon ik na Suriname hier niet terugkomen en omdat ik het zuiden van Ecuador nog niet heb gezien, is dat wel mijn planning. Het verlengen van mijn visa kwam neer op heel veel uren wachten op 4 verschillende dagen, maar gelukkig is het uiteindelijk goed gekomen en heb ik er weer een mooi plaatje bij in mijn paspoort.
Daarna ben ik voor 2 dagen naar Cotopaxi geweest, dat is een vulkaan hier in de buurt. De eerste dag hebben we een wandeling naar een waterval gemaakt en de 2e dag hebben we Cotopaxi tot aan de gletsjer beklommen. We begonnen op ongeveer 4500 meter met klimmen en de gletsjer lag op ongeveer 5000 meter. Het klimmen op zich was niet zo zwaar, maar door de hoogte moesten we om de 10 minuten ofzo wel weer op adem komen. Verder regende het een gedeelte en was het erg koud, maar het was toch erg gaaf om gedaan te hebben. En het uitzicht en de gletsjer waren erg mooi.
Daarna een dag naar Quilotoa geweest, dat is een erg mooi kratermeer.
Afgelopen week ben ik met Rose naar het strand geweest, naar Montanita. Heerlijk op het strand gelegen en een dag een tocht gedaan naar Isla de la Plata. Ook wel de poor-mans Galapagos genoemd. Het is een erg mooi eiland, onderweg ernaar toe hebben we walvissen gezien, het zijn echt mega grote beesten. Verder bijzondere vogels gezien en voor de kust konden we grote schildpadden zien zwemmen.
Dus nog 1 dagje hier in Quito en dan op naar Suriname, erg veel zin om het land en natuurlijk Jesca en Harmen daar te zien.

  • 15 Juli 2014 - 09:20

    Jolanda:

    Wens je heel veel plezier bij alle mooie dingen die je nog gaat doen en zien!!!
    xx

  • 15 Juli 2014 - 16:44

    Shweta:

    wat een plekken bezoek je zeg en wat zie je veel indrukwekkende flora en fauna. ben jaloers op je:P veel plezier in Suriname!

  • 15 Juli 2014 - 21:15

    Karin:

    veel hartelijke groeten uit zwolle en blijven genieten he!!!!!

  • 16 Juli 2014 - 10:00

    Greetje:

    Wauw!! Wat heb je weer je veel beleefd en gezien!! Ik wens je veel plezier in Suriname en geniet van de tijd met Jesca & harmen! Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Actief sinds 02 Nov. 2010
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 11012

Voorgaande reizen:

24 April 2014 - 26 November 2014

Zuid-Amerika

03 November 2010 - 02 April 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: