23-6-2014 - Reisverslag uit Quito, Ecuador van marietharink - WaarBenJij.nu 23-6-2014 - Reisverslag uit Quito, Ecuador van marietharink - WaarBenJij.nu

23-6-2014

Blijf op de hoogte en volg

24 Juni 2014 | Ecuador, Quito

Ik zie dat het alweer bijna een maand geleden is sinds mijn laatste verslag, dus het is weer hoog tijd voor een nieuw verslag.
Deze week is alweer de laatste week vrijwilligerswerk, de tijd is echt heel snel gegaan. Wel heb ik een hele leuke tijd gehad op de school en was het erg leuk om met de kinderen te werken. Afgelopen week hebben Roy (de andere vrijwilliger, 72-jarige Engelsman) en ik zelfs al een onverwacht afscheidsfeestje gehad met 2 klassen. De kinderen hadden allemaal lekkere dingen meegenomen. 3 kinderen speelden zelfs een stukje viool (de één beter dan de andere), er werd een gedichtje voorgedragen en verder kregen we heel veel lieve kaarten. Heel erg schattig allemaal.
In de afgelopen weekenden ben ik niet veel in Quito geweest. Ik ben een zaterdag met Rose naar Mitad del Mundo (de evenaar) geweest. Er is daar een groot monument gebouwd, erg leuk om te zien, maar het leukste was een klein museum iets verderop waar je een aantal experimenten kon doen. Zo konden we zien dat water op de evenaar recht naar beneden stroomt, terwijl je als je een meter links van de evenaar gaat staan kunt zien dat het water met een waterkolkje naar links of naar rechts stroomt (ik heb niet onthouden welke kant het was) en als je een meter rechts van de evenaar gaat staan het water juist met een waterkolkje de andere kant op stroomt. Verder heb ik daar een ei op een spijker laten balanceren, het schijnt dat dat alleen op de evenaar te doen is.
Het weekend daarna ben ik weer naar Mindo geweest, een dorpje redelijk in de buurt van Quito. Ik was daar al eens eerder een dag geweest, maar nu hadden we er een weekend van gemaakt. Omdat het wat lager ligt dan Quito was het ook wat warmer, dat was wel erg fijn.
Bij Mindo hebben we lekker gewandeld naar de watervallen en veel (kaart) spelletjes gespeeld, erg gezellig.
Vorig weekend zijn we naar Banos gegaan, dat is ongeveer 3 uur met de bus vanaf Quito, we zijn op vrijdagmiddag weggegaan en maandag pas weer teruggekomen, het was dus een lekker lang weekend weg. Banos staat vooral bekend om zijn hotsprings en het mountainbiken (bergafwaarts) langs watervallen. Dus zaterdag zijn we met ons vijven gaan mountainbiken, helaas regende het wel heel erg, maar was toch erg gaaf om te doen. Zaterdagavond zijn we naar een van de hotsprings gegaan en die was wel erg warm, zelfs ik kon er niet heel lang in zitten, maar was wel erg lekker na het mountainbiken. Zondag wouden we gaan raften, maar dat ging helaas niet door na alle regen van de dag ervoor. In plaats daarvan zijn we gaan paard rijden in de bergen. Paardrijden had ik al zo'n 14 jaar niet meer gedaan, dus was wel weer ff wennen, maar gelukkig was mijn paard heel mak en het uitzicht was erg mooi. We kwamen zelfs langs een klein vijvertje waar je de grond kon zien borrelen van de vulkaan, bijzonder om te zien.
Dit weekend ben ik wel in Quito gebleven, één van de jongens van de Spaanse school heeft kennissen hier in Quito en we waren met een paar uitgenodigd om daar te gaan lunchen, was erg gezellig, lekker gegeten en een goede gelegenheid om m'n Spaans een beetje te oefenen. Gisteren zijn we met de kabelbaan vanuit Quito de bergen ingegaan. Het was nu gelukkig wel zonnig, dus het uitzicht was heel mooi.
Het WK is hier natuurlijk ook druk aan de gang, afgelopen vrijdag was het groot feest nadat Ecuador had gewonnen. Ook probeer ik zoveel mogelijk de Nederlandse wedstrijden te zien en tot nu toe lukt dat redelijk. Overal staan er wel tv's aan met de wedstrijden. Zelfs toen ik vandaag aan het wachten was voor verlenging van mijn visa, zetten ze de tv aan en had Nederland toevallig net gescoord, ik kon net de herhaling zien. 's middags na het vrijwilligerswerk spreek ik vaak met mensen van de Spaanse school af om te lunchen en wat we verder ook maar bedenken om te gaan doen. We hebben een overdekt park ontdekt waar je gratis kunt tafeltennissen dus af en toe gaan we daarheen. Verder ben ik Salsa lessen aan het volgen, ook erg leuk om te doen. Je kan natuurlijk niet in Zuid-Amerika zijn en geen Salsa hebben gedanst.



  • 24 Juni 2014 - 08:34

    Jolanda:

    Leuk man Mariet! Blijven bloggen hoor :)

  • 24 Juni 2014 - 09:15

    Hanneke:

    Heel leuk Mariet... Lekker genieten:-)
    Liefs en Dikke kusss

  • 24 Juni 2014 - 11:46

    Greta:

    Gaaf Mariet!
    Erg leuk om te lezen..
    Liefs van ons..

  • 24 Juni 2014 - 19:26

    Greetje:

    Wauw!! Wat een verhalen meid!goed om te horen dat je er goed vermaakt en prachtige foto's meid!! Erg leuk om iets van het land/plaats te zien waar je veel vertoeft :-).
    Zo laatste weekje vrijwilligerswerk alweer! Nou geniet van je laatste dagen op school.

    Ik app je deze wk nog wel ff :-)!! Liefs en knuffel!

  • 24 Juni 2014 - 20:47

    Karolien:

    Enjoy! En vanaf volgende week verder met het avontuur, geniet ervan! X vanuit je buurland Peru ;-)

  • 24 Juni 2014 - 21:10

    Bep:

    hoi Mariet,

    Leuk om te lezen dat je mooie dingen ziet en veel geniet, Salsa dansen nou daar willen we als je terug bent natuurlijk wel een demonstratie van he! veel plezier en we kijken uit naar jou volgend verslag.
    liefs van allemaal hier.

  • 25 Juni 2014 - 10:14

    Juud:

    Hey Mariet!

    Wat leuk om weer wat te lezen van je verhalen!
    En wat een mooie foto's! En die foto met dat geschreven briefje... Te lief!
    Nou ik hoef me niet af te vragen of je geniet:-)
    Blijf genieten! En blijf schijven:-)

    Liefs
    Juud!

  • 25 Juni 2014 - 19:41

    Karin Eggen:

    Hi , fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt!!! Hartelijke groet uit zwollywood van karin

  • 26 Juni 2014 - 17:01

    Shweta:

    wauw mariet, wat doe jij allemaal leuke dingen zeg! Krijg de indruk dat je je prima vermaakt. mooi zo. live life to the fullest gal. liefs shweta

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Actief sinds 02 Nov. 2010
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 11023

Voorgaande reizen:

24 April 2014 - 26 November 2014

Zuid-Amerika

03 November 2010 - 02 April 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: