Zuid- Amerika - Reisverslag uit Quito, Ecuador van marietharink - WaarBenJij.nu Zuid- Amerika - Reisverslag uit Quito, Ecuador van marietharink - WaarBenJij.nu

Zuid- Amerika

Blijf op de hoogte en volg

05 Mei 2014 | Ecuador, Quito

Het heeft even geduurd, maar hier dan toch echt mijn eerste reisverslag. Hoewel het tot nu toe niet nog niet echt reizen is. Donderdag 24 april vertrok ik vanaf Schiphol, na een fijne vliegreis (de KLM weet wel hoe ze je bezig moeten houden met eten, drinken, natte doekjes en films) kwam ik aan in Quito. Ik werd opgehaald door een aardige taxichauffeur die me netjes bij de voordeur van mijn gastgezin afzette. Deze eerste 2 weken woon ik bij Cecilia en haar dochter, erg aardige mensen. Cecilia praat bijna geen Engels en ik (nog) geen Spaans dus communiceren was de eerste dagen nogal lastig. Nu, na ongeveer een week Spaanse lessen elke ochtend gaat dat al iets beter.
Ik blijf ongeveer 2,5 maand hier in Quito, dus ik doe het rustig aan met de bezienswaardigheden. Tot nu toe heb ik een kerk bekeken en vanaf die kerk het uitzicht over Quito, ben ik met de TelefériQo (een kabelbaan) de bergen ingegaan. Als het mooi weer is, heb je een mooi uitzicht over Quito, maar helaas werd het weer steeds slechter dus liepen we (ik en nog 3 anderen van de Spaanse school) vooral in de wolken en hadden we vooral uitzicht op de wolken boven de stad. Maar het was wel fijn om even de stad uit te zijn. We hebben daar een tijdje rondgewandeld in de bergen, dat was wel lekker.
Afgelopen zaterdag zijn we naar Mindo geweest, dat is een dorpje ongeveer 1,5 a 2 uur rijden vanaf Quito. Daar hebben we een eind in het bos gewandeld en watervallen bekeken en zijn we naar een chocoladefabriekje geweest.

  • 06 Mei 2014 - 02:09

    Femke:

    Mariet! Wat leuk dat je nu gaat bloggen! Fijn dat de reis goed is gegaan en dat het gastgezin ok is. Enjoyyy en hoop gauw weer een stukje van je te lezen. Liefs, Femmes x

  • 06 Mei 2014 - 08:05

    Bep:

    Hoi Mariet, fijn dat je een blog bij houdt, we vinden het leuk om jou reisverslag te lezen,
    En te weten dat het goed met je gaat, als ik de foto's zie dan kan ik me voorstellen dat je geniet.
    Veel plezier en we lezen met aandacht jou volgend verslag. Lieve groeten van ons.

  • 06 Mei 2014 - 08:27

    Hanneke:

    Hoooooooi..... Fijn dat je het naar je zin hebt:-) super leuk om je reisverslag te lezen! Liefs en Dikke kus

  • 06 Mei 2014 - 08:58

    Jolanda:

    Marietje! Ik blijf je verhalen volgen. Leuk leuk!

  • 06 Mei 2014 - 10:35

    Greetje:

    Hoi hooi !! O fijn om te lezen dat je reis goed is verlopen & dat je het fijn hebt bij je gast gezin! Mooie foto's meid!! Geniet van je dagen in quito! Liefs en dikke kus Greetje

  • 06 Mei 2014 - 11:49

    Joyce:

    Tof om te lezen hoe je het hebt daar, en vooral om wat foto's te zien. Je bent wel in de wolken zo te zien :-D hey geniet ervan en keep us informed!! Saludos, Joyce

  • 06 Mei 2014 - 17:34

    Karin:

    Ola señorita, fijn dat alles goed met je gaat. Voor je het weet praat je niet alleen prima spaans maar ga je ook nog dromen in het spaans........ De foto's zien er prachtig uit, stiekem best een beetje jaloers op je. Hoe dan ook ik blijf je graag op deze manier volgen en geniet gewoon met je mee. Liefs, Karin

  • 08 Mei 2014 - 18:51

    Aart:

    Goed bezig harry geniet dr van bier is servessa ofzo handig om te weten

  • 19 Mei 2014 - 21:19

    Amy:

    Het ziet er geweldig mooi uit! Mooi, geniet van je verblijf daar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Actief sinds 02 Nov. 2010
Verslag gelezen: 630
Totaal aantal bezoekers 11025

Voorgaande reizen:

24 April 2014 - 26 November 2014

Zuid-Amerika

03 November 2010 - 02 April 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: