03-09-2014 - Reisverslag uit Lima, Peru van marietharink - WaarBenJij.nu 03-09-2014 - Reisverslag uit Lima, Peru van marietharink - WaarBenJij.nu

03-09-2014

Blijf op de hoogte en volg

04 September 2014 | Peru, Lima

Vanuit Quito ben ik met de bus naar Alausi gegaan. In Alausi ging een trein een stukje door de bergen over een berg die Nariz del Diablo, oftewel de duivels neus, wordt genoemd. De trein zigzagt over de berg en je gaat daardoor eerst vooruit, waarna de rails wordt gewisseld en daarna ga je een stukje achteruit.
Daarna ben ik doorgereisd naar Cuenca, een leuke stad meer in het zuiden van Ecuador. In het hostel daar heb ik een Australisch stel ontmoet en een Engels meisje, Kat, die toevallig net als ik naar Peru gingen. Dus heb ik samen met hun de nachtbus naar Peru genomen. Midden in de nacht moesten we nog overstappen op een andere bus en een tijdje wachten in een vaag stadje en daarna hadden we nog de grensovergang. Op de een of andere manier konden ze in Peru paspoorten uit Nederland niet goed verwerken en ging een douanebeambte ervandoor met mijn paspoort, maar gelukkig kwam hij even later weer terug en kreeg ik mijn stempel voor Peru.
Om half 6 kwamen we aan in Mancora, een stadje aan het strand, daar hebben we een hostel gezocht en nog een paar uur lekker geslapen en aan het strand gelegen. Het hostel waar we zaten leek wel bijna een resort met een zwembad en alles erbij. Ik kreeg er helemaal een vakantie gevoel van, dus daar maar een paar dagen gebleven. Na Mancora ben ik met Kat verder gereisd naar Trujillo, een stad iets verder naar het zuiden. Daar hebben we wat oude ruines, nog van voor de Inca tijd bekeken en zijn we op een avond naar een show gegaan waar ze het leven van toen uitbeelden met hun rituelen, erg gaaf om te zien. Tot slot was er nog een feestje met dansen rondom een kampvuur. Na nog een dag in Trujillo zijn we doorgegaan naar Huaraz, een stad op 3000 meter hoogte in de Andes. De busreis ernaar toe was erg gaaf, we hadden expres voor een bus met een toeristische route gekozen en het uitzicht was ook erg mooi onderweg. Af en toe kwam de bus wel dicht bij de rand, en helaas hebben ze geen vangrails, maar gelukkig ging alles goed. De volgende dag zijn we met een tour naar Pastoruri gegaan, dat is een gletsjer op 5200 meter hoogte, gelukkig hoefden we vanaf de parkeerplaats niet al te ver te lopen naar de gletsjer, want de hoogte was wel goed te voelen. Onderweg naar de gletsjer kwamen we nog langs een klein vijvertje met super blauw water, oude rotstekeningen en langs een plant die 100 jaar oud kan worden.
De dag daarna maar rustig aan gedaan en naar een soort van natuurlijke sauna in een grot geweest. Dat was in een klein dorpje iets verderop, er waren meerdere grotten met verschillende temperaturen, we hebben gekozen voor niet al te warm, 35 graden. Een mannetje gooide een aantal emmers met water in de grot, waarna het water begon te stomen. Het rook niet al te fris, maar was wel lekker om even in de sauna te zitten. Verder hebben we nog een bergwandeling gemaakt naar Laguna 69, dit was wel zwaar zo hoog in de bergen, maar toen ik het meer zag, heel blauw en omringt door hoge bergen met sneeuw, was ik alle pijntjes ook gelijk weer vergeten. Ondertussen ben ik aangekomen in Lima en hoewel ze zeggen dat het deze tijd van het jaar altijd bewolkt is, scheen de zon zelfs vandaag :)

  • 10 September 2014 - 13:31

    Juud:

    Mariet!

    Wat heerlijk zeg!
    Wat maak jij een hoop mee...geen dag hetzelfde:-)
    Erg leuk om te lezen dat je het zo leuk hebt...jammer van de geur in de sauna:-) Maar verder geen klagen, haha.
    Blijf vooral genieten!
    Dan blijf ik lezen...

    Liefs
    Juud

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Lima

Actief sinds 02 Nov. 2010
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 11011

Voorgaande reizen:

24 April 2014 - 26 November 2014

Zuid-Amerika

03 November 2010 - 02 April 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: