16-8-2014 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van marietharink - WaarBenJij.nu 16-8-2014 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van marietharink - WaarBenJij.nu

16-8-2014

Blijf op de hoogte en volg

15 Augustus 2014 | Suriname, Paramaribo

De maand Suriname is alweer voorbij, het was wel een hele leuke tijd. Ontzettend veel gezien, maar ook lekker gerelaxed. We hebben een quadtour gedaan, waarbij we een stukje over de savanne gingen en een stuk door de jungle. Een hoop diepe plassen en een paar kreekjes waar we doorheen moesten, erg gaaf. Verder hebben we een trip door de jungle naar Ralleighvallen gemaakt. We moesten een dag reizen om er te komen, eerst een paar uur met de bus en daarna nog een paar uur met de boot. Maar wel erg lekker om op de rivier door de jungle te varen. We sliepen op een eiland in de rivier, in een open huis in hangmatten, ook wel leuk om gedaan te hebben en prima geslapen... De eerste dag daar hebben we een dag door de jungle gelopen en de Voltzberg beklommen, daar hadden we een mooi uitzicht over de jungle. Aan het eind van de dag konden we een beetje afkoelen bij een waterval. De tweede dag was meer relaxed, ´s ochtends een wandeling gemaakt naar een stroomversnelling in de buurt en ´s middags lekker in en aan de rivier gelegen. Harmen en Ard hebben daar nog piranhas gevangen, die ze (en ik een hapje, moest het toch even proberen) ´s avonds hebben opgegeten.
We zijn ook nog naar Ma Tapica geweest, dat is waar de schildpadden aan strand komen om eieren te leggen. Het was wel einde seizoen, dus een hele avond gewacht, maar gelukkig toch één gezien. Het zijn echt grote beesten en het was nog niet eens de grootste. Wel bijzonder om te zien hoe zo´n schildpad dat doet en daarna alles helemaal weer ondergraaft. De gids had nog een Kaaiman gevangen, waarmee we allemaal even op de foto mochten.
Daarna gingen Jesca en Harmen weer naar huis, was wel erg leuk om ze gezien te hebben. Ik heb toen nog een paar dagtrips gedaan, naar oude plantages en een kreek en nog een weekend naar Bigi Pan geweest, daar sliepen we in een huis midden op het meer. ´s middags gingen we vissen met een net. Je kon door het water lopen en met een stok op het water slaan om de vissen naar het net te drijven, maar ik ben lekker in de boot blijven zitten, want ik en vissen... maar dit was ook leuk want we gingen lekker hard rondjes varen om de vissen ook naar het net te drijven, was meer iets voor mij. ´s Avonds gingen we nog mee het moeras in om een Kaaiman te vangen, ook erg gaaf om te zien. Het beest was ook echt groot in vergelijking met de vorige die we hadden gezien. De volgende dag zijn we nog naar een natuurlijk modderbad geweest, lekker vies worden ;). De laatste dagen Suriname heb ik niet zoveel meer gedaan, nog een dagje naar het zwembad geweest.
Gisteren had ik nog een dag op Curacao, mijn vliegtuig vanuit Paramaribo kwam om 9 uur aan en ik hoefde pas om 18.50 verder te vliegen richting Quito, dus lekker een dagje bij een zwembad aan zee gelegen, was ook niet vervelend. Vandaag ben ik weer terug in Quito is gelijk weer vertrouwd en weer wennen aan de hoogte, waarschijnlijk ga ik overmorgen richting het zuiden.

  • 16 Augustus 2014 - 09:05

    Greetje:

    Weer een heerlijk en mooi verhaal heb je geschreven!! Je hebt heel wat beleefd in Suriname

  • 16 Augustus 2014 - 09:11

    Greetje:

    Wat ik ook niet anders had verwacht

  • 16 Augustus 2014 - 18:48

    Hanneke:

    Gaaf allemaal Mariet... Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Actief sinds 02 Nov. 2010
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 11005

Voorgaande reizen:

24 April 2014 - 26 November 2014

Zuid-Amerika

03 November 2010 - 02 April 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: